Pechtold wil Paarsplus-kabinet PvdA/VVD/GroenLinks/D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri May 21 13:16:49 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 21 mei 2010 12:18 schreef Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het zal niemand verbazen dat ik noch voor de PvdA noch voor GroenLinks
> enige sympathie heb, maar Paars Plus lijkt me toch de beste oplossing, of
> op z'n minst het beste waarop D'66 kan inzetten.

Hoe dan wil je het: commitment nodig met hen aan willen gaan, Martijn?
Er zal dan toch sprake moeten zijn van enige sympathie, lijkt mij.

Bovendien, hoe wil je iets geregeld krijgen als je te zeer vast houdt aan
dat 'eigen (VVD)gelijk' ?
Speelt dat(zelfde) probleem niet ook precies tussen de Noordelijke- en
Zuidelijke EU-landen?
En, wat is je oplossing daarvoor ?

Hoe kijk je intussen naar de uit de hand gelopen zgn. 'marktwerking' in de
zorg ?

> GroenLinks zou zowel de PvdA als D'66 een excuus naar links kunnen geven en
> is voor de VVD
> misschien ook beter te verteren dan de PvdA. En als het niet lukt met
> Paars Plus, dan kunnen we in ieder geval de PvdA de zwartepiet toespelen.

Van dat zwartepieten geneuzel, Martijn moeten we nu juist af.
Het is des CDA ... en dat enkel bij gebrek aan argumenten, en het vermogen
de ander(en) serieus te nemen.
Het hoort kennelijk bij hun ziekelijke (bestuurs)cultuur ...

Henk Elegeert