Pechtold wil Paarsplus-kabinet PvdA/VVD/GroenLinks/D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri May 21 11:55:23 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 20 mei 2010 23:01 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Paars is toch meer liberaal?

Staat die L in GL niet voor Liberaal, intussen? ;)

Was - tot voor kort - de VVD van plan zich GR (Groen Rechts) te gaan noemen.
;)
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1746399.ece

In elk geval lijken die op bepaalde punten veel overeenstemming te hebben.
Bovendien zou GL weleens de prikkel voor de Pfda kunnen zijn om (zie Bert's
bijdrage) in 'beweging' te komen, en is er de kans voor zowel de VDD als
Pfda om de bestuurlijke vernieuwing - zo ontzettend -  gedwarsboomd door het
CDA en de zgn. gr/christelijke partijen, nu tot bloei te laten komen en de
politiek weer tot een fatsoenlijk bedrijf te maken. Al die jaren onder de
'bezielende' "leiding"onder CDA-er Balkenende hebben dit land er niet
bepaald fatsoenlijker op gemaakt. Enfin, de gehaktdag gisteren was er weer
een voorbeeld van. Verantwoording afleggen, vergeet het maar ?!!

Ook zou de (stuitende) invloed van die VNG-communisten (immers niet
ver-/gekozen orgaan)/bureaucratie dan mogelijk eens kunnen worden
teruggedrongen.

De compromissen die gesmeed zullen moeten worden kunnen dan in elk geval
duidelijker voor het voetlicht kunnen worden gebracht, de argumenten
duidelijker worden gewisseld, de te maken keuzes helderder worden gemaakt.
Komt de politiek en de politici weer beter tot hun/zijn recht, ipv. de
machtspolitiek met de daarbij horende hysterie van het CDA waar we nu lang
genoeg mee hebben moeten leven.

Een heldere keuze, lijkt me. ;)

Kortom: ik zie vele voordelen, Ernst. Als ze er gezamenlijk in slagen de
politiek (inhoudelijk) weer tot leven te brengen !!! :)

> Ik vraag mij in gemoede af of we daarbij de ex-communisten nodig hebben.

De milieu-gekte is m.i. een groter probleem. Want waarom investeren in
allerlei maatregelen om de broeikasgassen terug te dringen, terwijl de
verbanden en dus de argumenten daarvoor zijn ontleend aan het IPCC, die
zoals bekend, meer politieke als (de gewenste ECHT) wetenschappelijke doelen
nastreeft?

En er is niets op tegen, lijkt me om die ex-communisten te leren wat
democratie is en inhoud. Het liberale van Femke biedt daartoe juist
mogelijkheden, niet?

> (Wetende dat ik A.Oto hiermee waarschijnlijk tegen het zere been schop :-)

 Die probeer ik ook bij te brengen dat het om hier en nu gaat, en dat al die
voorbeelden die hij opduikt uit het verleden slechts daar in dat verleden
thuis horen. ;) De 'face' of  'fase' doen er echt niet toe. Tja, voor
conservatieven, die menen dat het heden reeds in grip te hebben, maar niet
heus. Breng ze dat maar eens aan het verstand !! ;) Eigenlijk hebben ze met
het heden helemaal niets, en komen slechts met pavlov-reacties aanzetten. :)

Toegegeven, dergelijke (ex communsitische/conservatieve) krachten zitten er
zeker ook binnen GL, maar zo ook bij de VVD hoor !!  Zelfs binnen D66, al
zou je het daar niet direct verwachten ... Als de discussie (weer, en op
inhoud) kan plaatsvinden, en de argumenten maar (opnieuw) - over de echte
problemen van nu - gewisseld kunnen worden !! :)

Henk Elegeert