Vraagtekens bij aanvliegroute rampvlucht Tripoli

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sun May 16 20:24:05 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Verkeersleiding kan alleen maar zere ogen krijgen, piloot kan zicht
verliezen, om het maar eens plat te zeggen ;)
Verkeersleiding geeft normaal technische voorkeur aan, maar piloot kan
altijd aangeven andere mogelijkheid te willen. Helaas gaat het alleen zo
op normaal georganiseerde vliegvelden met staf die hun plaats weet.
In autoritaire structuren gaat het anders, en dat is zeker in Libië het
geval.
Weer eens een eye-opener om scherp te blijven waar en wanneer je wilt
binnenkomen, al dan niet met goedkope tickets.

ILS is prima werkbaar, Schiphol gebruikt het ook.
GPS WAAS is alleen mooier en schoner, b.v. boven Zeeland stationair en
dan binnen glijden op Schiphol. Volautomatisch ;)

Groet / Cees