Greenhouse gas (carbon dioxide) is not beneficial to plants, as once thought

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat May 15 15:25:33 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

May 13, 2010
Photo: Wheatfield under clouded sky
Farmers will have to more carefully manage nitrogen fertilization as the
world climate warms up to prevent crop loss.

Meer CO2 -> plant groeit harder,
Plant groeit harder -> neemt meer voedingsstoffen op uit grond
Meer voedingsstoffen opnemen -> grond voorziet mogelijk niet hierin

Als je het nog steeds anders leest hoor ik het wel ;)

Groet / Cees

PS. Boeren zullen je eeuwig dankbaar zijn als je hun duidelijk kunt
maken dat bemesting buiten kassen onzin is. ;)