ordeverstoring

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed May 5 12:13:07 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens mij was de joodse man die gisteren schreeuwend de orde verstoorde
tijdens dodenherdenking, de enige die echt stilstond bij de misdaden van het
nazisme. De meesten waren tijdens de gevraagde twee minuten stilte veelal met
hun gedachten ergens anders, de hoed van Herr Majesty, het kapsel van Maxima,
het eten, de afwas en de sex.
Door deze plotselinge luide aandacht voor de misdaden van het nazisme ontstond
paniek, temeer omdat de aanslag in 2009 nog vers in het geheugen ligt. Maar was
dat applaus vorig jaar ook niet een vorm van chauvinistische ordeverstoring?
Kortom, respect voor deze man die met deze schreeuw de verschrikkingen van het
nazisme herdacht. Schreeuw het uit! Mijn voorstel is om de twee minuten stilte
te vervangen door één minuut schreeuwen, dan kunnen we aan ons staatshoofd ook
zien of ze daadwerkelijk betrokken is. Het voordeel is dat niemand met zwijgen
dan de orde kan verstoren en daardoor paniek kan ontstaan. Deze schreeuwende
stilte om de doden te herdenken is nergens goed voor.