Arrestaties bij 1-meibetoging Rotterdam

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 2 10:45:12 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 2 mei 2010 08:29 schreef Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> 'Preventief stokken inleveren' lijkt me een dubieuze beslissing.

Niet heus, hé. De beelden in Griekenland en elders gaven daarvan een perfect
beeld. Naar een vreedzame demonstratie ga je eenduidig niet gewapenderhand
heen. Heel simpel, Cees.

Bovendien, voor je het weet zijn we hier ook zo'n dikke 100 jaar terug in de
tijd, en dat met een revolutie van een handje vol
(Linkse/Communistische)malloten. :)

> Die mevrouw tegen de grond werken en arresteren (n.b. wegens belediging
> agenten) voor een redelijk normale en onschuldige opmerking is een absurde
> reaktie. Dit zal de rechter ongetwijfeld bevestigen op basis van het
> beschikbare geluids- en beeldmateriaal.

Dat is weer een ander verhaal, Cees. Dat gaat over het buitenproportioneel
optreden (lees: gebruik makende van buitensporig veel geweld) door de
Overheid op een relatief kleine gebeurtenis. Sinds de Zittende/Rechtelijke
Macht het heeft menen op te moeten nemen voor zgn 'beledigingen' van
ambtenaren zonder zich te vergewissen van de veranderde omstandigheden gaat
het ook hier die - maar volstrekt verkeerde - kant op.

Het beloven 'leuke' tijden te worden, waarbij - net als elders - er
volstrekt onbegrepen wordt ingegrepen door de Overheid die aldus ook aan de
oorzaken van het eigen falen niet toe hoeven te komen. Het no-nonsens beleid
dat - en dat voorspelbaar - gaat eindigen in volstrekte nonsens !!

Het buitensluiten van grote delen van de (wil) van (dergelijke) grote delen
de bevolking, en dat doelbewust en stelselmatig, zal en kan niet zonder
consequenties blijven. Een dergelijke (Overheids, lees: partijpolitieke
belangen)terreur zal -op termijn- zeker beantwoord gaan worden. Langs
Democratische weg? Laten we het hopen, maar ook dan zal de frustratie zich
(willen) manifesteren ...

Rotterdam was al eerder, en is al langer het toneel van die ontevredenheid.
Niet die van die daar nu demonstrerende meute. Die zijn nu juist (zelf) de
weg kwijt ...

Henk Elegeert