Kandidatenlijst

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Wed Mar 31 21:49:03 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha Henk,

Volgens mij was mijn kwalificatie 'roofzuchtige babyboomer' nog binnen de
grenzen van de Wet Gelijke Behandeling, Henk. Maar soit.

Overigens: ik mag veel zijn, maar ik ben niet conservatief. Juist het
conservatisme van links stuit mij altijd tegen de borst. Het gaat altijd om
behoud van posities, nooit om waar het echt om hoort te gaan: het belang van
de burger, in welke hoedanigheid (consument, verzekerde, patiënt,
belastingbetaler) dan ook.
Het sociaaldemocratische verzet tegen 'marktwerking' in de zorg (terwijl het
er alleen maar om gaat om af te rekenen naar prestatie in termen van mensen
daadwerkelijk beter maken of goed verzorgen) is louter bedoeld voor eigen
ideologisch electoraal gebruik en voor het behoud van management- en
bestuursposities, en heeft niets te maken met bekommernis om de patiënt. Dit
puur als voorbeeld, want zo kan ik nog wel even doorgaan (jeugdzorg,
controlecultuur, onderwijs, welzijnswerk).

Groeten,
Bert.

Op 31 maart 2010 21:43 schreef Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende:

> [...]
> ziet in zijn plotselinge liefde voor het gezin maar als een smadelijke
> aftocht van een looser.
>
> Ook ik hoop op een Jobstijding: dat Cohen uiteindelijk door de kiezer niet
> wordt gepikt. Ik behoor tot Cohens categorie van de "agnostische leegte"
> (toen Cohen islam en christendom verdedigde) - dus met die gozer wil ik niks
> te maken hebben.
>
> Overigens denk ik dat je behalve conservatief ook een beetje racist bent -
> iemand "aanvallen" om huidskleur, geslacht of leeftijd lijkt me niet te

>>> Groeten,