Jobstijding

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Mar 12 17:01:50 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12 maart 2010 13:42 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com>het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,

>  (...)

>  [Zie:
> http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/283718/2010/03/12/Wouter-Bos-stopt-en-wil-Cohen-als-opvolger.dhtml]
>
>  Kan me geheel vinden in Fritz' observaties.
>
>  Lijkt me dat dit gedraai dodelijk is voor de PvdA. Wat bezielt
>  Bos te denken dat zijn partij en hijzelf hiermee wegkomt ?
>
>  Daarenboven: eerst heeft hij zijn vriendjes tientallen miljarden
>  belastinggeld toegeschoven en vervolgens kiest hij het hazepad.

Zoals schoolbesturen die hebben lopen gokken (Icesave, of anderszinds) met
gemeenschapsgeld?

>  Als Bos voortijdig had willen opstappen dan had hij dit gewoon
>  kunnen doen. Maar nu laat hij een kabinet vallen, schuift de
>  verantwoordelijkheid voor het ontvreemden van belastinggeld naar
>  CDA en CU

Die dragen ook verantwoordelijkheid. Het was nota-bene een
ex-(Rabo)bankdirecteur die dat Kabinet in elkaar heeft gezet.

> en brengt hij zijn partij de grootst mogelijke schade
>  toe. Dit is echt niet normaal; dit gedrag hoort *strafbaar* te
>  zijn.

Benieuwd wat Balkenende voor straf gaat krijgen.

>  De politiek is zo rot als een mispel.

Dat is zo ... Maar hoe hier uit te komen? En vooral, met wie?

>  Het wordt almaar gekker - elke keer opnieuw.

Eens met die observatie ..

Henk Elegeert