Klimaatverandering in beweging: Huizinga achter Cramer: Aarde warmt op door mens. :))

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Mar 10 20:57:39 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nieuwsbericht10 maart 2010Huizinga ingenomen met onafhankelijk onderzoek
naar IPCC

*Minister Huizinga (VROM) is ingenomen met het VN-verzoek aan de Inter
Academy Council (IAC) om het onafhankelijk onderzoek naar de werkwijze van
het IPCC op zich te nemen. “Nederland heeft van begin af aan een
onafhankelijk onderzoek bepleit. Het is heel goed dat de VN vandaag aan de
IAC heeft gevraagd om dit onderzoek uit te voeren. Een onafhankelijk
onderzoek is van groot belang om het vertrouwen in het IPCC te herstellen en
om slordigheden in toekomstige IPCC-rapporten zo veel mogelijk uit te
bannen”, licht Huizinga toe.*

De minister heeft er alle vertrouwen in dat de Inter Academy Council, met
als co-voorzitter Robert Dijkgraaf, in staat zal zijn om met goede en
bruikbare aanbevelingen te komen. Als dat nog lukt voor de
najaarsvergadering van IPCC dit jaar, dan kunnen de aanbevelingen nog
maximaal benut worden voor de totstandkoming van het volgen IPCC-assesment.

Zie ook

   - http://www.interacademycouncil.net/
   - Dossier Klimaatverandering <http://www.vrom.nl/pagina.html?id=4178>

:) Als er nu desondanks gespankt moet worden wil ik die melkwitte billetjes
wel eens onder handen nemen. ;)

Henk Elegeert