Schutkringkleur

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Thu Jun 24 13:16:36 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je schijnt te vergeten dat een demissionaire regering alleen lopende zaken
kan afwikkelen en derhalve geen nieuwe maatregelen/beleid inzake (ook) de
economische crisis kan nemen. Blijft over een aantal mogelijkheden:

1.Rosenthal geeft z'n opdracht terug aan Trix en er wordt een nieuwe
(sterkere?) informateur benoemd die nu eens gaat onderhandelen op
uitgangspunten in de zin van overeenkomsten en niet van "ik wil niet met jou
omdat..." .
2.Trix grijpt in voordat het te laat is en benoemt een zakenkabinet waarbij
politieke kleur van de ministers er niet toe doet.
3. We gaan op 2 Maart gezellig met z'n allen naar de stembus (dan moeten we
toch al ivm. Provinciale Staten): voordeel is dan dat de 1e en 2e kamer
practisch gelijk gekozen worden en dat je niet met een senaat zit waar de
regeringscoalitie geen meerderheid heeft.

Iemand nog meer ideeën/suggesties hierover?

Ernst Debets/
Zaanstad