Schutkringkleur

Thu Jun 24 11:49:53 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> Dr. MAF gaat een 'normaal' verkiezingsprogramma schrijven voor de
> bourgeoisie

  Ton Planken (ex Den Haag Vandaag) zei gisteren in Met het Oog op
  Morgen exact hetzelfde als ik: als men eens iets normaals zou
  opmerken over de immigratie dan is zo'n cordon sanitair domweg
  niet nodig. Dan keren de kiezers terug naar de traditinele par-
  tijen. Maar deze partijen blijven het vraagstuk maar doodzwijgen
  en creeeren daarmee niet alleen een probleem voor de burger (ook
  voor de immigranten zelf), maar verkleinen tevens de eigen manoeu-
  vreerruimte.

  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
> D66 noch Groenlinks zijn in die combi nodig voor de meerderheid.
> Ze zijn alleen bedoeld om Cohen een comfortabel gevoel te geven.

  Lijkt me ook. Neemt niet weg dat het wel te begrijpen valt. Wat
  pragmatischer gezegd: wat is het ergste kwaad, VVD/PvdA/CDA/D66/GL
  of VVD/PVV/CDA als VVD/PvdA/CDA moeilijk kan voor de PvdA en
  VVD/PvdA/D66/GL moeilijk kan voor de VVD ?

  Momenteel is de zaak zo goed als onoplosbaar - of men zou over het
  cordon moeten durven heenkijken naar VVD/PvdA/CDA/SP (Oranje-plus).