Wat komt er eigenlijk na de nachtwakerstaat?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 13 15:54:46 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12 juni 2010 13:38 schreef Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> het
volgende:
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Na de nachtwakersstaat komt de Verelendung.

http://robhamilton.web-log.nl/robhamilton/2008/10/verelendung.html

"
Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik op dit moment ademloos kijk
naar de processen die zich op wereldschaal in een versneld tempo voltrekken
nu de kredietkrisis het kapitalistische stelsel en in het bijzonder het nog
altijd dominante Westen in zijn greep heeft gekregen.
... "

Dat ie zijn adem nog maar even wat langer inhoudt ... :))

Opnieuw: oude concepten, waar ook onze vrind Antid Oto den wereld nog steeds
in aanschouwd.

Waar ie een punt heeft: "... dat met de val van de Muur de definitieve
suprematie van het kapitalisme en liberalisme als theorie en staatsleer was
bewezen", is idd onzin, maar opnieuw ook hier de ziekte van den communist,
namelijk alles plaatsend in het historisch perspectief van den eigen god:
Karl M. ;)

Een rechtgeaarde Trotskist zou daar blij mee moeten zijn: eindelijk komt de
revolutie naderbij...

Haha. ;) " ... De ondergang, de verrotting van een systeem, die zoals Marx
ook zei, tegelijk het perspectief, hoewel revolutionnair, biedt op een
betere wereld." ... aldus de 'gelovige'.

Die, zoals de rechtgeaarde Trotskist, hoopt, dat ie zelf niet hoeft te
veranderen ... :)

Henk Elegeert