Abby Sunderland 'safe' on board rescue vessel

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jun 12 19:42:19 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12 juni 2010 17:59 schreef Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is maar hoe je het bekijkt.
>
> Kan je nog wel een verhaal sturen van een vrouw, die geholpen werd haar
> (inmiddels gestorven) man binnen boord te halen. Hij had een harnas aan en
> was tijdens een storm overboord geslagen.
> Het was de vrouw na een week varen niet gelukt hem binnen te halen.

Afschuwelijk, Cees.  Nee, ik geloof je wel.

De lijst avonturen is schier eindeloos, Cees, on- and offshore; zo kan ik je
een link geven (bericht) waarbij een kind omkomt door een automobiliste die
over een brug rijdt en ...

Dat bedoel ik, niet alle situaties staan open voor ingrijpen door Jeugdzorg
en de Rechter ... of zijn ook hier de ouders onverantwoord ... ??

Overigens: Queensland boat builder Jon Sayer, who built Wild Eyes, said the
> 40ft boat was unsinkable. This boat is bigger and faster than Jessica
> Watson's boat. In Abby's case she wasn't physically or mentally strong
> enough to handle a 40-foot boat in those winter storm conditions.

Het wordt altijd problematisch als het: of het ene was of het andere, maar
'those winter storm conditions' lijken me belangrijker. Het overboord raken
is in die omstandigheden nog het minst erg, omdat je daar dan op voorbereid
bent/dient te zijn. Bovendien, zo'n boat builder... , ik weet niet, maar die
spoort niet m.i.. Ik zocht een andere in elk geval ... of, zegt ie opnieuw
iets over 'those winter storm conditions' ?

Henk Elegeert