Fwd: Islam, Ayman en Aya Aissa op straat gezet

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Jun 6 08:59:18 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

    Beste mensen in Nederland,

    Afgelopen maandagavond waren mijn vrouw Zwanny en ik op bezoek bij enkele
mensen in de VBL in Ter Apel. Ook zagen we daar die avond Islam, de jongen het
meest links op bijgaande foto. “Menneer Visser”, zei hij tegen mij, “donderdag
ben ik jarig en dan krijg ik een heel mooi cadeau.” “Hoe oud word je? En welk
mooi cadeau krijg je dan?”

http://www.leodekleijn.nl/wp-content/uploads/2010/05/islam.jpg

    “Nu, mijn vader, die nu in de gevangenis zit, wordt dan vrijgelaten en met
elkaar gaan we dan weer terug naar een AZC.” Vandaag hoorde ik, dat zijn mooi
verjaardagscadeau is, dat zijn vader nog maanden onschuldig in het
detentiecentrum Kamp Zeist moet blijven en dat Islam vandaag met zijn moeder,
broertje Ayman en zusje Aya vanuit het AC in Ter Apel op straat zijn gezet. Eén
dag na zijn twaalfde verjaardag.

    Vanmiddag om 1 uur werd ik gebeld door de heer Roelof Oosting van
Vluchtelingenwerk in Ter Apel. Hij vroeg mij of wij de vandaag op straat gezette
mevrouw Nadjia Aissa, met haar 3 kinderen in ons huis onderdak wilden geven.

    Islam zijn moeder is zwaar suikerpatiënt. Voor 2 weken heeft zij medicijnen
meegekregen.

    Als die op zijn, waar krijgt zij dan nieuwe medicijnen vandaan?

    Islam is met zijn vader en moeder in april 2002 naar Nederland gevlucht. Ze
kwamen uit de Westelijke Sahara. Volgens hun advocaat kunnen zij niet terug naar
hun geboorteland.

    Op 20 april 2009 moest dit hele gezin vanuit het AZC in Musselkanaal, waar
ze 5 jaar gewoond hadden, naar de VBL in Ter Apel.

    Ruim 1 maand geleden is vader Karim Laaras in vreemdelingenbewaring gesteld,
in Kamp Zeist.

    Beste mensen, als u vanmiddag ook deze jongen Islam had meegemaakt, dan zou
u hetzelfde zeggen als wij: Dit is pure kindermishandeling!

    Wat was deze jongen overstuur. Wat moest hij verschrikkelijk huilen. Wat een
teleurstelling. Wat een verdriet.

    Weet u wel, dat vanaf 22 april t/m vandaag, vrijdag 28 mei 2010 Islam met
zijn familie,  het derde op straat gezette gezin is, dat ik vanuit de VBL of het
AC in Ter Apel, of van het treinstation in Emmen, opgehaald heb?

    En hoeveel moeders met kinderen zijn ook op straat gezet, van wie wij het
niet weten?

    Dit van het op straat klinkeren van Islam, zijn moeder, broertje en zusje is
niet meer een incidenteel geval.

    Heel graag zouden wij willen, dat ook u meehelpt om tegen dit asielbeleid
van onze regering te protesteren. Stuur dit mailtje door naar familie, vrienden
en bekenden. Maak in deze verkiezingstijd in heel Nederland bekend, dat
onschuldige kinderen, samen met hun moeders op straat worden gezet, terwijl hun
vaders in vreemdelingendetentie verblijven.

    Spreek de leiders van de politieke partijen aan over dit onrecht,
onschuldige kinderen aangedaan en vraag hen, wat zij hiertegen gaan doen. En dan
geen woorden, maar daden!

    Dit onrecht, onschuldige kinderen aangedaan, moet stoppen!  En wel zo snel
mogelijk.

    Vriendelijk groetend,

    “Huize Plexat”
    Eelke en Zwanny Visser