Verkeerslichten

Sat Jan 30 13:00:11 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> reageerde op iemand die ik wegfilter
  wegens lijstbederf en die kennelijk schreef,
> Het stoplicht staat op rood,
> het stoplicht gaat op zwart,
> voor vrijmetselaarsgelovigen
> is dat vast heel apart.

Op,
   http://nl.wikiquote.org/wiki/Herman_Finkers
staat,
   Een stoplicht springt op rood,
   een ander weer op groen:
   in Almelo is altijd wat te doen

Grappig.

De essentie van wat ik schreef is dat men moet kijken naar de kleur
waarop het stoplicht *niet* springt. Of bij het zebrapad: het gaat
niet om Zwart of Wit maar om Zwart + Wit. Om het holisme dus: dat
iets middels alchimie *hetzelfde* is als z'n tegendeel. Als Goed het-
zelfde zij als Kwaad - dan mag men z'n medemensen voortaan de meest
vreselijke dingen aandoen uit naam van zelfbedachte Duivels en andere
demonen. Zebrapaden en stoplichten vormen in die zin een zwart altaar
waarmee nietsvermoedende mensen *dwangmatig* worden lastig gevallen
en worden gedwongen rituelen te ondergaan die heimelijk refereren
naar de meest vreselijke dingen. Uiteindelijk draait alles om niets
minder dan de complete ondergang van mens en maatschappij.

Enfin, hier gaat '1984' dus over.