Stemmen we op 'Red Amsterdam' ?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jan 29 12:00:08 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat zou ik prima vinden. De NZ=-lijn onder curatele stellen. De curator
wordt een realistische profi die weet hoe om te gaan met de bouwmaffia.
Raadsleden en wethouders houden hun vingers ervan af. Die zijn
incompetent gebleken. Maar wel afmaken die lijn. Is een mooi project
voor een grote stad als ons Amsterdam. Doortrekken naar Zaanstad en
Almere zou ook prima zijn. En Schiphol natuurlijk. Dan wordt Amsterdam
eindelijk de metropool die het zou moeten zijn. Gateway to Europe.

En ja, ik verdenk die Bierman van dit soort duistere achtergronden. Heb
nog minuten film uit eigen collectie waarin hij staat te flirten met
Fortuijn op de oprichtingsbijeenkomst van Leefbaar Nederland, waar ik
een reportage over maakte. Zet ik nog wel eens op youtube. Bierman wijkt
geen millimeter van Fortuijn. En ineens, nu, duikt de man weer op bij
Red Amsterdam, ook weer zo'n club die ineens macht gaat krijgen. Riekt
een beetje naar machtsgeilheid en zo. Maar ja, dat is eigen aan
politici, toch?