Bananenrepubliek

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Mon Jan 18 18:13:35 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Cees, hij -- de voorzitter - is er prima voor betaald. Kijk maar in een
van de bijlagen (het rapport staat full text op internet), die van het
instellingsbesluit.
Schaal 18 hoogste trede. 100% aanstellingsomvang. De andere leden krijgen
hetzelfde, maar dan in 50% aanstellingsomvang.
En misschien moet de ene of andere nog wat inleveren bij de eigen werkgever,
omdat het normale werk ten dele niet gedaan kon worden.
Voor de voorzitter is dat dus gewoon bovenop het andere inkomen.

Maar voor de rest ben ik het met je eens het juist Balkenende is die zich
buitengewoon onfair gedragen heeft. Het slimste jongetje van de klas die
zich er altijd uit heeft weten te lullen als hij straf dreigde te krijgen.
Die in wezen heus wel weet dat hij steken heeft laten vallen, maar die
kritiek niet verdraagt, als zijnde het slimste jongetje van de klas.
En zo'n on-diplomatieke figuur is al weer zo lang premier!

Wellicht had hij - Balkenende - verwacht er zachtjes mee weg te komen, met
deze opdrachtverlening aan de tijdelijke commissie, want van Davids werd wel
gezegd dat-ie niet zo scherp meer was, dat-ie echt aan zijn pensioen toe
was. Het is dus een zeer loffelijke prestatie gebleken - geweldig!

Persoonlijk ben ik van mening dat Nederland die puur atlantische orientatie
eens wat moet laten varen, en meer aansluiting zoeken bij Belgie, Luxemburg
en Frankrijk. Wat meer kijken naar de nabije Duitse deelstaten mag ook. En
dan staan wij er helemaal niet zo slecht voor, economisch. Maar stop nou
eens met van die stomme overzese militaire avonturen.
/raimond de tempe

Op 17 januari 2010 07:36 schreef Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl> het
volgende: