Garmanbozia: TV-spotje over Ragnarok-scenario Vrijmetselarij (2)

Mon Jan 18 10:37:38 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eerder berichtte ik over een STER-spotje van Van Lanschot bankiers.
Inmiddels is er een vervolgspotje dat na de hoofdspot in het STER-blok
wordt uitgezonden...

Hieronder het draaiboek van het spotje.
---------------------------+---------------------------------------
Materiele betekenis        |Hermetische betekenis
---------------------------+---------------------------------------
[Beeld]                    |
Oudere man met open boordje|[Zie onder]

[Tekst]                    |
De Van Lanschot Academie   |Deze 'academie' is de Vrijmetselarij
voor Bedrijfsoverdracht.   |die bedrijven overneemt. De opvolger
Voor wie z'n opvolging eens|is Vrijmetselaar (kan 'scherper' kijken
wat scherper wil zien.     |want ziet Hermetische betekenissen).
                           |Oftewel: het bedrijf was eerst 'niet in
                           |de haak' en na de overname wel (voert
                           |voortaan het Zonsverduisteringslogo).
                           |De (winkel)haak staat in het 'profane'
                           |Vrijmetselaarslogo en refereert naar
                           |een van de attributen van Osiris. Tegen-
                           |woordig ook een sterrenbeeld in de Melk-
                           |weg: Norma ('niet in de haak' betekent
                           |dus eigenlijk dat de Melkweg weg is en
                           |de twee door de Melkweg gescheiden ster-
                           |renbeelden Hond zich kunnen verenigen).
                           |Dit verklaart waarom het 'Check'-teken
                           |(aanvinkteken als winkelhaak) nogal lijkt
                           |op het 'V'-teken. Het geeft in dit geval
> [...]
[Beeld]                    |
Jongere man met stropdas.  |Oudere en jongere man: reincarnatie.
                           |Stropdas is een teken.

Marc Fluks, Amsterdam