Davids rapport

Wed Jan 13 21:16:54 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 13 janv. 10, at 00:53, Heintje Davids wrote:

> Als u allen, onschudlige D66 -ers, mijn bemerkingen in het AD van
> heden hebt
> gelezen

Heb ik niet gelezen, dus heeft er iemand misschien een link naar dat
ongetwijfeld potsierlijke gezwatel?

> dan zult u constateren dat voor de eerste keer in de
> wereldgeschiedenis, Muiz en Meet het eens zijn: de inval is een
> internationaalrechtelijk vergrijp geweest.

Dat is niet zo.

Muijz (met lange ij graag) en Heintje Davids zijn het in de
geschiedenis wel
*vaker* eens geweest.
Ze waren toch niet voor niets beide betrokken bij de Digitale
Burgerbeweging?

Daarbij komt dat Muijz van mening was en is dat Hein van Meeteren in de
slotfase van die organisatie diverse scheve schaatsen heeft gereden -
bepalingen
in de statuten genegeerd, uit de hoge hoed personen getoverd als
participant
(hoewel ze niet aan de in de statuten vereiste bepalingen voldeden) om
te
voorkomen dat het bestuur moest opkrassen, etc.

Dat is Heintje Davids  diep in zijn hart met Muijz eens. Want anders
had hij er wel
eerlijk openheid van zaken over gegeven, nietwaar?
(In plaats van er 27 elkaar tegensprekende kletsverhalen over op te
hangen en
met een klauwhamer te gaan zwaaien, bedoel ik.)

Ik heb er al vaker op gewezen dat het wat mal aan doet dat iemand die
over
zijn optreden als 'bestuurder' aanhoudend en opzichtig liegt, en die
de stukken
over deze periode niet openbaar wenst te maken, wel anderen de maat
neemt.

Of, in de woorden van Heintje zelf:

> openheid, transparantie en eerlijkheid van anderen
> eisen, op hoge toon, in de openbaarheid, verpllicht ook in eigen huis
> datgene te praktiseren dat men predikt.

Waarvan akte.

Erik vdMb