Klimaatgekte: Klimaatcontroleur PBL zelf onderdeel van klimaatgate

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Feb 6 23:35:39 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 februari 2010 12:32 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,

>  Vanmorgen was er op Radio 1

In de Tweede Kamer werd deze week furieus gereageerd toen weer een
fout in de rapportage van het IPCC, het internationale klimaatpanel,
aan het licht kwam. In het rapport uit 2007 staat dat ruim de helft
van Nederland onder de zeespiegel ligt, maar dat moet 26 procent zijn.
 Vorige week al bleek de bewering van het klimaatpanel dat de
gletsjers van de Himalaya in het jaar 2035 zouden zijn gesmolten,
onjuist. Klimaatsceptici zien zich hierdoor gesterkt in hun opvatting
dat het tempo waarin de aarde wordt opgewarmd enorm wordt overdreven
door wetenschappers.

luister naar fragment:
http://radioplayer.omroep.nl/radio1-fragments#

> een hoogleraar klimaatlullerij

Jeetje, dat was (Pier Vellinga) een van de oprichters van het
speeltje: het IPCC, het internationale klimaatpanel. ;)

> die deed voorkomen alsof klimaatgelovigen worden *vervolgd*.

In Amerika moeten ze zelfs worden beschermt ... vlgns Pier.

> Hij draaide de
>  zaak gewoon om: hij speelde alsof niet klimaatscemptici al jaren
>  belachelijk gemaakt worden door klimaatgelovigen maar *andersom*.
>  En passant veegde hij klimaatsceptici op 1 hoop met George Bush.

Aj, dat politiek bedrijven is em dus toch weer niet zo vreemd. Deed
voorkomen als zo dat (enkel) politici eigen zijn.

Overigens: dat "Planbureau voor de Leefomgeving" is toch juist door de
politiek ingesteld, en toch juist om ervoor te zorgen dat er geen
onzin mee gaat spelen?!!

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=35924
"
Planbureau voor de Leefomgeving ingesteld

15-05-2008

Het kabinet heeft in het kader van het programma Vernieuwing van de
Rijksdienst besloten een nieuw Planbureau voor de Leefomgeving op te
richten. De functies van het bestaande Ruimtelijk Planbureau (RPB) en
het Milieu- en Natuurplanbureau (MNP) worden hierin ondergebracht.
Vooralsnog wordt er gewerkt vanuit twee locaties, Den Haag en
Bilthoven. Het Koninklijk Besluit is op 15 mei 2008 geplaatst in het
Staatsblad.

"Door de integrale benadering van ruimtelijke, natuur- en
milieuvraagstukken verwacht ik dat er een kwalitatieve slag gemaakt
kan worden", aldus minister Jacqueline Cramer van Ruimte en Milieu,
onder wie het Planbureau voor de Leefomgeving ressorteert.

"
en let op:
"
Om de wetenschappelijke kwaliteit te bewaken en te adviseren over de
maatschappelijke relevantie is een begeleidingscollege ingesteld.
"

Waarom dan stelt die hoogleraar klimaatlullerij nu voor om dat aan
weer anderen voor te gaan leggen, dat terwijl hij zelf beweerd dat de
verschillende IPCC rapporten elkaar opvolgen om dat daar de fouten uit
zijn gehaald !!!

Hoe dan wil hij blijven claimen dat het 'wetenschap' zou betreffen? En
waarom zouden 'foute' wetenschappers niet van hun verantwoordelijkheid
kunnen worden ontheven als duidelijk is dat zij die verantwoordelijk
of niet aan kunnen, of er in onvoldoende mate vorm aan geven?

>  Trouwens: het boek van klimaatscepticus Hans Labohm heet,
>    Man-made Global Warming - Unravelling a Dogma
>
>  http://www.amazon.com/Man-Made-Global-Warming-Unravelling-Dogma/dp/0906522250
>  De titel refereert naar Vrijmetselarij: 'Unravelling' gaat over de
>  Melkweg tussen de twee honden die weggetrokken wordt tijdens een
>  Zonsverduistering en 'Dogma' gaat over de honden zelf. 'Man-made'
>  refereert naar Herakles.

Toch niet ook (al) door jouw 'vergiftigd'? ;) :))

Overigens vlgns klimaatluller Pier is het vrij simpel; als je fossiele
brandstoffen gebruikt zal dat tot een teveel aan CO2 aanleiding geven.
Kijk, daar kun je wat mee. ;) En vooral; geen tijd verliezen ... als
je de cijfers van de metingen van de (toen begonnen) afgelopen 20 jaar
ook ziet ...

Henk Elegeert