Sterrenkundige: sluiting luchtruim 'volkomen knettergek'

Thu Apr 22 13:49:19 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
> Dit is wel erg onder de gordel, zelfs al is het een niet
> gepromoveerde relnicht. Waarom niet beperken tot kritiek op zijn
> berekeningen?

  Ik ben zelf ooit eens het mikpunt van zijn spot geweest toen ik onze
  data van de Hipparcos-satelliet wilde hebben (daar ging Rudolf le
  Poole toen namens Nederland over). We konden die data eerder krijgen
  dan de publicatie omdat wij een onderzoeksvoorstel voor die data
  hadden gedaan. En in plaats van een normaal antwoord kreeg ik toen
  allerlei onzin naar m'n hoofd geslingerd. Beetje het soort dingen
  dat EvdM hier post.

  Ik neem het zowel niet serieus als dat ik vraagtekens zet bij de
  Eyjafjallajokull/Gudnasteinn-hype.

  Als het NOS-journaal dagenlang met hetzelfde item opent en zelfs z'n
  klimaat-correspondent inzet, dan weet je dat het nergens over gaat.

  Klimaatgelovigen hebben deze hype hard nodig om te kunnen uitleggen
  waarom het kouder wordt in plaats van warmer. Vulkaanuitbarstingen
  werken immers koelend op het klimaat. Wie weet zit dit achter al die
  media-aandacht...