Van Middelkoop hield informatie Uruzgan achter

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Sat Apr 3 15:12:53 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het geheel is een (van PvdA zijde bezien) zeer slimme zet om 2 verkiezingen
naar zich toe te trekken:
Stap 1: 2 weken voor de verkiezingen trekt Bos de stekker uit het kabinet,
wetende dat in het merendeel van de gemeenten de Haagse politiek
belangrijker wordt ervaren dan de dorpspolitiek. Gevolg een vrijwel zekere
halvering tijdens de gemeenteraadsverkiezingen wordt beperkt tot een veel
kleiner verlies. 1-0 voor de PvdA
Stap 2: Na de gemeenteraadsverkiezingen stapt Bos op onder het mom van meer
tijd voor z'n gezin. Z'n volgende baantje ligt al op hem te wachten:
opvolger van Nout Wellink. Heel snel daarna wordt Cohen naar voren geschoven
als redder des vaderlands en van de PvdA. De PvdA stijgt in de peilingen,
nog steeds ten koste van CDA en D66. 2-0 voor de PvdA
Stap 3: Door gestuntel in den Haag en Almere van de PVV en in Rotterdam van
de leefbaren en het ontbreken van een goed antwoord van D66 en CDA, tevens
door het afbreken van de collegeonderhandelingen in Amsterdam door D66 wordt
de PvdA in de peilingen de grootste partij van Nederland. 3-0 voor de PvdA
(Eigenlijk eigen doelpunt van, met name, de PVV).

Gevolg; In de meeste gemeentes kan met niet om de PvdA heen als
collegepartner en bij de 2e kamerverkiezingen dreigt de PvdA zelfs de grote
winnaar te worden.

Ernst Debets/
Zaanstad