Ambtenaren slaan vandaag terug

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Thu Apr 1 19:08:26 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben het met Ernst eens: iedere ambtenaar genereert zijn eigen beleid,
regeldruk en bureaucratie.
Maar het is natuurlijk wel de politiek die hem er heeft neergezet en hem
geen halt toeroept.
Want kamerleden, gemeenteraadsleden, PS-leden, deelraadsleden en alles wat
er verder omheen loopt doen altijd erg hun best om meer beleid te veriznnen,
zelfs als dat geen enkele zin heeft.
Je moet eens kijken hoeveel moties er alleen al in de Tweede Kamer iedere
week worden aangenomen. Het grootste deel is flauwekul en genereert meer
gedoe, commissies, papier en kosten. Maar ieder kamerlid moet van tijd tot
tijd een succesje boeken, en dus steunt men elkaar in het indienen van de
meest krankzinnige voorstellen. Echte vraagstukken blijven vaak liggen in
deze scoringsdrift.

Dus de ambtenaren hebben wel een punt.
En voor de helderheid: dat vond ik vroeger ook al.

Op 1 april 2010 19:03 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende: