Oud-gedeputeerde VVD'er verdacht van omkoping

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Apr 1 12:14:48 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Binnenkort andere broodjes dus?

Groet / Cees

'Oud-gedeputeerde VVD'er verdacht van omkoping'
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/261975/Oudgedeputeerde-VVDer-verdacht-van-omkoping.htm
donderdag 1 april 2010 07:43

De rijksrecherche heeft een inval gedaan in het huis van de VVD'er Ton
Hooijmaijers. Hij wordt verdacht van 'ambtelijke omkoping'.

Ton Hooijmaijers
Het gaat om een omkoping in de periode tussen 2001 en 2010. Hooijmaijers
was lid van de Gedeputeerde Staten van Noord-Holland en wethouder
Economische Zaken in Amsterdam. Nu wordt hij verdacht van omkoping en
lobbywerkzaamheden voor bouwbedrijven.

Moeder
De rijksrecherche heeft ook huiszoekingen gedaan bij zijn moeder, zijn
fiscalist en een aannemersbedrijf, schijft de krant. Het zou gaan om een
'bijvangst' in een grote bouwfraudezaak. De rijksrecherche wordt
bijgestaan door de fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD.

Vorig jaar moest Hooijmaijers opstappen als bestuurder in Noord-Holland
in de Icesave-affaire. De provincie had talloze miljoenen op een
IJslandse bankrekening staan en dreigde dat te verliezen.

Bonnetjes
In september vorig jaar kwam Hooijmaijers in opspraak toen bleek dat hij
dubieuze kosten had gedeclareerd.

Commmissaris van de Koningin Harry Borghouts van GroenLinks, wiens
positie al nauwelijks houdbaar was door de Icesafe-affaire en allerlei
bijbaantjes, besloot daarop af te treden. Hij had zijn handtekening
onder de declaraties van enkele duizenden euro's gezet.

gerard van doren op donderdag 1 april 2010 08:51
Wat een zielige stunts , links mag blijven of weet van niks , en rechts
wordt nu in verkiezingstijd aangepakt.
Hier zit wat anders achter , maar ik kan me vergissen

Erik Ramaekers op donderdag 1 april 2010 09:21
Mijn 'bijvangst' bestaat voornamelijk uit kikkerdril en gedumpte vistuigjes!

Spraakzilver op donderdag 1 april 2010 09:27
Tsja, de timing is een beetje verdacht, maar om nu weer meteen te denken
aan een "links complot" gaat mij wat te ver.

marjo westheim op donderdag 1 april 2010 10:01
Laten we eerlijk zijn,perfecte timing of niet,alle politicus hebben zich
jaren lang zeker gevoeld en gedacht dat ze onschenbaar zijn,maar wel met
het geld van de burger,want zonder media waren ze er beter aan toe, en
konden met hun praktijken mooi door gaan zonder dat er iemand iets van
zei of het aan het licht kwam.er zal wel iets aan de hand zijn anders
krijg je de fiot niet op bezoek.in de politiek is al eerder gebleken dat
veel geld die gasten behoorlijk corrupt kan maken,om dat ze hun hals
meestal niet vol genoeg kunnen krijgen.

W Seffelaar op donderdag 1 april 2010 10:35
Denk dat "Mister Clean" Rutte niet blij is met dit nieuws. Toont wel aan
dat zowel links als rechts afhankelijk is van de persoonlijke
integriteit van hun bestuurders, iets onmeetbaars.
Denk dat de SP en de PVV dit probleem in mindere mate hebben, gezien het
soort mensen dat voor hen in de kamer zit.

post man op donderdag 1 april 2010 11:05
Het zal eens geen VVD'er zijn. Na Zalm, Nijpels, Linschoten, Wiegel,
foute vriendjes Kroes (Paalberg), Jan Franssen (CdK Zuid-Holland),
Baljé, Cees van Oosten, etc. kan dit er ook nog wel bij.

wanhoop nabij op donderdag 1 april 2010 11:58
Hoe kan het dat de VVD zo hoog staat in de peilingen ??
Mijn broek zakt af van die gladde heertjes in de VVD
VVd bij de DSB affaire.......
VVD bij deze omkoping .......
Appart volkje hoor maar niet te vertrouwen dus !!!!