winkelsluitingswet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Sep 23 11:51:43 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 23 september 2009 10:05 heeft w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De wetgever wil weer minder koopzondagen mogelijk maken.

Dat hoeft ze niet. Er is geen sprake van een verplichting open te zijn.

> We hebben rust nodig, vindt ze, op zondag.

Niets staat die rust in de weg. Waarom niet op zaterdag dicht
bijvoorbeeld? Kortom: er is hier al sprake van het bevoordelen van een
bevolkingsgroep die een bepaalde religie aanhangt. Dat daar een einde
aan komt ...

> Maar als ik op zondagmiddag om 17.30 uur wat
> boodschappen haal in de Albert Hein bij mij om de hoek in de
> Nachtegaalstraat, die met gebruikmaking van een gat in de wet zondags van
> 16.00-21.00 uur open is, zie ik een en al rij voor de kassa's, terwijl alle
> kassa's open zijn.

Dat zijn normale burgers/satan's kinderen, Tjerk. Zie hier hoe de
maatschappij aan het verloederen is. Geen respect meer voor de waarden
en normen van een minderheid. Geen 'Fatsoen moet je doen" ...

> Kennelijk is er bij de normale burger toch enorme
> behoefte aan.

Mooi dat jij jezelf ook tot die groep rekent, Tjerk. :)

> Zou een wetgever dat moeten respecteren?

Waarom niet? ;) Een beetje normale wetgever ...

Henk Elegeert