Marokkaanse organisaties teleurgesteld in burgemeester (Ede)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Sep 21 06:26:27 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/9/16 Henk Elegeert <hmje at home.nl>:
> Volgens de bestuursleden is er geen probleem met inwoners in de
> buitendorpen. ,,Als we het offerfeest vieren, doe ik zaken met die
> mensen en dat is geen enkel probleem. Vanmiddag had ik nog een goed
> gesprek met Harskampers'', aldus Hamdaoui, die een horecabedrijf heeft
> in Lunteren. ,,Bovendien vraag ik me af of autochtone Edenaren nu zo'n
> goed contact met inwoners van de buitendorpen hebben...'' Miloud
> Aktitou voegt toe: ,,Ook leden van verschillende kerken hebben soms
> weinig contact met elkaar. Iedereen op zichzelf, dat is best
> Hollands.''

Scherp gezien van Aktitou. De verzuiling zit er nog diep in, vooral in
de bible belt. Lekker thee drinken tussen zelfbenoemde woordvoerders
en de 'leden' zelf timmeren elkaar af en toe in elkaar en doen de
volgende dag ook lekker weer zaken. Hollandser kan het niet. En sluit
ook goed aan bij het gedachtegoed van de huidige bestuurders in Ede en
Den-Haag.

Deze werkelijkheid zal wel niet verteld worden in die integratiecursussen...

Groeten,
Mark Giebels