Balkenende: ik was niet in vorm

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sat Sep 19 15:34:43 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> [...]
> onvermogen om aan het debat uit zijn carrièrevorm te geven?
> "Minister Balkenende: Mijnheer Rutte, ik ken u al jaren en ik moet
> echt in alle eerlijkheid zeggen dat ik u echt wel eens beter heb
> meegemaakt. Ik vind het buitengewoon merkwaardig ..."!!
>
> Precies dit onvermogen, dit gebrek aan zelfinzicht, aan zelfbesef,
> het niet door hebben dat ie zelf de oogkleppen op heeft, geen
> enkele aanwijzing ook dat er mogelijk een grotere, diepere en
> bredere context/inzicht is dan die van hemzelf, geeft toch ook geen
>  enkel vertrouwen meer dat dit land nog verder kan met deze

Waar blijven de grote en diepe inzichten of is het het zoveelste
kankerbetoog van predikant Waldorf?

Had Pechtold de motie van wantrouwen moeten steunen, is dat het?

> Verdeel en heers de oppositie ...  Dit kabinet heeft geen visie, en
>  hebben anderen een andere/betere visie?

Je bent toch lid van dat clubje democraten 66? Of is dit verscholen
kritiek op de koers van D66? Nou, nou, dhr Waldorf heeft wel lef.

> Hoe komt het dat er 'samen' niet één wijziging tot stand is
> gebracht?

Heeft jouw Pechtold dan wel zinvolle en kansrijke moties in stemming
gebracht? Ik dacht het niet. Geen enkele motie in stemming gebracht.
Jouw predikant (en KPMG puppet) Pechtold was ook uit vorm. Een beetje
slepen met dossiers voor de camera om de blits te maken. Maar moties
indienen, ho maar.

> Waarom trekt de TK haar/de regie(rol) naar zich toe (als ie zelf
> aangeeft niet in vorm te zijn)?

Kulvraag.

> Waarom laat die TK zich strategisch op achterstand zetten? Hoe wil
> die haar controlerende rol nu nog vorm kunnen geven?

Kulvraag.

<rest van de kul deleted>