Sheep talk regulators vs acting justices

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Sep 19 12:25:03 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 19 september 2009 11:30 heeft Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl>
het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik heb het over de uitzending van woensdag(?)avond ;)

Donderdag, dacht ik

Heb er twee, waarvan een gezien.

Overigens dadelijk:

  TV  	zaterdag 19 september  	Nederland 2

	Andere tijden (NPS/VPRO)

13:05 - 13:40 	Documentaire, Informatief

  	Afl: Geld in overvloed. Hoe bankiers hun hand overspeelden

Geschiedenismagazine met reportages over (bijna) vergeten
gebeurtenissen uit de twintigste eeuw. De redactie gaat op zoek naar
ooggetuigen en betrokkenen en naar historische filmbeelden om aan de
hand daarvan de verhalen van vroeger opnieuw te vertellen. Afl.: Geld
in overvloed. Hoe bankiers hun hand overspeelden. In de jaren tachtig
klotste het geld tegen de plinten en besloot de overheid - in het
kader van deregulering en liberalisering - de regels voor banken te
verminderen. Een gouden tijd. Maar uiteindelijk werd het de basis voor
de huidige financiële crisis. Als voorproefje op het Parlementaire
Onderzoek spreken bankiers en oud-minister Ruding over bonussen en
schaamte. Presentatie: Hans Goedkoop.
"'

> Welke knop bedoel jij?

Op een van de sites die ik in dat verband opzocht bestond de
mogelijkheid terug te gaan in de tijd, waardoor je zicht kon krijgen
op welke regels/afspraken er waren (tot op dat/)vanaf dat moment.

> Wat doe jij dan met verwachtingen, of heb je die al niet meer?

Daar ben ik nog over aan het nadenken. Ik vernam pas dat nu Europa
meer in trek is dan de VS. Als dat zo is, maar dat is nog helemaal
helder, dan wacht ons mogelijk nog veel meer ...

Verder is er geen enkel vertrouwen meer in Balkenende ... die maakt
immers niet helder waar we staan, en vooral waar we heen gaan. Wat
opvalt is dat ie zich beroept op de onnozelheid van ook andere
leiders, maar zelf geen helder verhaal heeft dat controleerbaar klopt.
Hij draagt daarmee enkel bij aan de reeds bestaande onzekerheid ...

Henk Elegeert