... pedagogische tik of kindermishandeling?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Sep 10 10:01:56 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

L(uitje)S.,

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35073/voorganger_predikt_pedagogische_tik

"
Voorganger predikt pedagogische tik

Vandaag moet de voorganger van de Amersfoorste geloofsgenootschap ‘ACC Jouwkerk’
zich melden bij de politie naar aanleiding van verschillende aangiftes.

De voorganger zou in de kerk mensen oproepen tot kindermishandeling.
Hij is zelf van mening dat hij bijbel predikt als hij zegt dat je je
kind mag straffen met "de roede". Dat de voorganger zich nu moet
melden beschouwt hij als een aanval op de vrijheid van godsdienst.

We spreken de voorganger hierover en volgen hem als hij zich bij de
politie meldt. Ook vragen we het Openbaar Ministerie om een reactie
over deze zaak.
"

.... pedagogische tik of kindermishandeling?, kan toch geen vraag zijn!!
Anders, geef de kwal maar eens pedagogische tik !!

Mag ik het doen? :) Slaat ie maar eens een keer weekje schoolzwemmen
over ... :))

Wat zakt dit landje toch weer ver weg van: "Fatsoen moet je doen",
maar Balkje zal z'n bek wel weer houden.

Kamervragen (Vragenuurtje)?  En, welke maatregelen ie verder nog gaat nemen?

Reactie van: "Ingrid Visser, 09 september 18:29: Nou, ik heb ook van
die befaamde klappen op mijn billen gehad en geloof me, of dat nu met
hand of pollepel gebeurt maakt echt niet uit. Wat mij er tot op heden
van bij is gebleven is ZEKER NIET het feit waarvoor ik op die manier
was gestraft - maar wel die gevoelens van machteloosheid, van
onrechtvaardigheid, van vergaande vernedering. (Los v/d fysieke pijn.)
"

Kortom: Kindermishandeling, en aanzetten tot geweld tegen over
(weerloze) Kinderen !!

En, laat ze vooral aangifte doen in geval van een dergelijke vorm
huiselijk geweld.

Henk Elegeert