Banken mogen geen 'geld scheppen'

Sat Sep 5 19:06:52 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Scherp, Martijn, helder en prettig te lezen,

In de kern is het probleem zoals al eeuwen geleden voorspeld:
volksvertegenwoordigers die zich laten gijzelen
door de gemakzuchtige wil van de schijnbaar gearriveerde massa.
Steeds is er wel een electorale meerderheid
die weliswaar door de bomen het bos allang niet meer ziet,
maar toch de werkelijkheid verhullende partijen in het zadel houdt
schijnbaar, en slechts schijnbaar, om voordeeltjes te behouden.
Helaas hadden ze eeuwen geleden al geen oplossing voorhanden, en zien we die
heden ten dage nog niet.
De bekende alternatieven voor collectieve domheid lijken erger dan de kwaal.
Moderne, massale prisonersdilemma's, zullen we maar zeggen.
Telkens tot de wallen de schepen keren, al is het maar voor even.

Fritz van Rikxoort