Advocaat Dion Bartels stopt na 'serie aanslagen'

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Oct 16 15:59:44 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Society/248483/Advocaat-Dion-Bartels-stopt-na-serie-aanslagen.htm
"
Advocaat Dion Bartels stopt na 'serie aanslagen'

vrijdag 16 oktober 2009 10:57

De Utrechtse vastgoedadvocaat Dion Bartels, die het afgelopen jaar de
belangen verdedigde van gedupeerden in grote zaken als Palm Invest, Easy
Life en DSB Bank voelt zicht ‘te zwaar geïntimideerd door zijn
tegenstanders’ en wil stoppen met zijn praktijk.

[image: Advocaat Dion Bartels bij Pauw & Witteman]Advocaat Dion Bartels bij
Pauw & Witteman

‘Ik kan er niet meer tegen,’ klaagt
Bartels<http://www.telegraaf.nl/binnenland/5083410/__Advocaat_stopt_na__aanslagen___.html?p=18,2>
tegen De Telegraaf<http://www.telegraaf.nl/binnenland/5083410/__Advocaat_stopt_na__aanslagen___.html?p=18,2>
.

*Van de weg gereden*
Hij is gisteravond voor de tweede keer in vier weken betrokken geraakt bij
een verkeersongeluk. Volgens de advocaat is er opzet in het spel, maar
politieonderzoek moet nog uitwijzen of dat daadwerkelijk zo is.

Gisteravond werd Bartels
<http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/245516/Strafzaak-tegen-oprichters-Palm-Invest-uitgesteld.htm>naar
eigen zeggen ‘van de weg gereden’ op rijksweg A2 nabij Vinkeveen. Zijn
chauffeur reed op dat moment, Bartels zelf zat op de achterbank. De advocaat
raakte lichtgewond, hij klaagde na de klap over pijn in zijn nek.

*Ik stop!*
‘Ze hebben een redelijk grote kettingbotsing veroorzaakt. Mijn nek doet
pijn,’ aldus Bartels die direct na het ongeluk De Telegraaf belde.

‘Ik word nu afgevoerd. Ik heb er genoeg van, ik stop,’ aldus de Utrechter.
‘Publiceer maar: ik kan er niet meer tegen,’ fulmineerde hij tegen de krant.

Enkele weken geleden was Bartels betrokken bij een zwaar enkelzijdig ongeval
op de A4 tussen Den Haag en Amsterdam. De advocaat denkt dat hij toen ook al
slachtoffer was van intimidatie of een aanslag. Hard bewijs is daarvoor nog
niet gevonden.

Door Robin van der
Kloor<http://www.elsevier.nl/web/Auteur.htm?dbid=61&typeofpage=71806>

"