Hamas: geen vrouwen op scooters

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Oct 9 20:56:07 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/10/9 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
> Ik snap je hint, Mark. Ik zal je vergelijking nog even afmaken. In het door
> jou gehate Israel

Welnee, waarom zou ik een land haten?

 mogen geloof ik alleen de vrouwen onder de orthodoxe joden
> zich niet vrijelijk op scooters voortbewegen, maar dat is echter geen
> staatsbeleid zoals bij de Palestijnen in Gaza. Dus onze Hamas scoort hoger
> in discriminatie en dwaasheid...

Aldus de logica van Henk. Wellicht dat er een iets bredere analyse
gemaakt moet worden voordat landen langs de dwaasheidsmeetlat
vergeleken kunnen worden?

Daarbij, uiteraard sta ik, net als bijna iedere andere NLer, politiek
gezien veel dichter bij de gemiddelde Israelier dan de gemiddelde
Hamas aanhanger. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat de inwoners van
Gaza meer onder de afkeurenswaardige politiek van Israel dan onder de
net zo afkeurenswaardige politiek van Hamas lijden. Sterker nog, ze
lijden juist onder Hamas *vanwege* de politiek van Israel. En nog
verder doorgetrokken, uiteindelijk *vanwege* de politiek van de VS.
Haat ik nu ook de VS, Henk? En jouw redeneertrant doortrekkend: Waarom
haat jij Palestina eigenlijk?

Groeten,
Mark Giebels