Oudjes D66 in opstand

Mon Nov 30 12:58:52 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben benieuwd of dat verhogen van 65 naar 67 jaar daadwerkelijk
iets zal uithalen. Lijkt mij dat het betekent dat de meeste 65-66
jarigen een uitkering zullen krijgen i.p.v. AOW. Slechts een klein
deel zal doorwerken na z'n 65e - nu werken de meesten ook al niet
tot hun 65e. Men had beter iets aan die leeftijdsdiscriminatie
kunnen doen, zodat degenen die na hun 65e willen werken nog ergens
aan de bak kunnen komen. Om te beginnen bij de overheid zelf...

Ik heb zelf ooit een wiskunde-leraar gehad die tot z'n 75e les bleef
geven (en goed ook). Maar daar moesten wel allerlei belemmerende
procedures voor 'geregeld' worden.

Men had beter naar dit soort belemmeringen kunnen kijken in plaats
van te spelen alsof ze niet zouden bestaan.

Overigens had men die 65 in 1 keer naar 67 moeten optrekken. Nu is
het weer zo vreselijk laf allemaal.