Oudjes D66 in opstand

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Nov 30 11:59:55 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30-11-2009 10:31, Bert Bakker schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Tja, Marc-A, tuurlijk. Probleem met de babyboomers is dat ze het tij zó
> hebben meegehad, economische gesproken, dat ze het ab-so-luut verdommen om
> hun deel van de huidige en toekomstige problemen te nemen.

Onzin, beste Bert. De 45-55 generatie, waaronder ik dus, heeft juist
betaald en betaald voor de huidige welvaartsstaat, die door geldgierige
en egocentrische juppen, de na-babayboomers, naar de Filistijnen is
geholpen. De huidige crisis is die van de geldbeluste dertigers en
veertigers, vergeet dat niet. De babyboomers hebben jaren en jaren voor
hun eigen en andermans AOW betaald, en het is goedkoop populisme om nu
te stellen dat ze van hun kinderen stelen. Ik stekl het andersom: de
materialistische kindertjes steken thans hun hebberige kluifjes in de
portemonnees van hun nijvere ouders.

> En die jongeren zitten, inderdaad met verloederd (hoger) onderwijs met de
> brokken. Bedankt lieve ouders...

Wie heeft gvd dat onderwijks naar de andere wereld geholpen? De
babyboomers? Welnee, dat hebben de MANAGERS gedaan, de goedgepakte
gestropdaste welverdienende en gladbabbelende managers die het onderwijs
tot "een soort bedrijf" wensten om te vormen. D66-ers dus, en niemand
anders.

> Laat onverlet dat er natuurlijk ook voor oudere volksvertegenwoordigers
> plaats moet zijn. Maar ik vind die actie in Amsterdam wel wat erg
> babyboomerig, ja. En zeker, zou erg mooi zijn als er wat meer beta's kwamen.
> Hoewel, het zijn juist de beta's die ons in de klimaathype willen doen
> geloven... Wat meer algemene sceptici, dát zou beter zijn!

Zelfde verhaal. Het zijn de D66 tiepjes die het milieu niety serieus
nemen (het eerste dat D66 na de verkiezingen deed was de
muilieuparagraaf veranderen, verkocht aan de gasunie, voor een bord
linzensoep). En nu weer het een "klimaathype" noemen. Om gewoon door te
kunjnen gaan met consumeren, zuipen, vreten , dure auto's kopen en
bonussen uitdelen. En tegelijkertijd de "babyboomers" van alles de
schuld geven. Ga je schamen, Bertus.