Oudjes D66 in opstand

Mon Nov 30 10:20:29 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM> over de actie van Van Mierlo
  et al.,
> Vreselijk dit.
> Tijd voor pensioen.
> De tirannie van de babyboomers heeft lang genoeg geduurd!

  Lijkt mij dat de leeftijd er niet wezenlijk toe mag doen. Een
  evenwichtige mix van leeftijden (zeg maar: eentje die overeen-
  komt met die in de maatschappij of met de D66-leden) ligt
  nogal voor de hand. En wat mij betreft: meer beta's - zijn we
  meteen van nogal wat modieuze flauwekul af zoals dat jaren-
  lange ge-emmer over energie en het klimaat.

  Ik vind het raar dat D66 pleit voor een (AOW)-pensioen bij
  67 maar dat er voor mensen die dat moment beginnen te naderen
  nergens meer plek is (laat staan plek in D66 zelf).

  Mensen kunnen er niets aan doen dat ze babyboomer zijn - en
  het tij nogal meehadden daar waar het ging om het plukken van
  de vruchten van de economische boom.

  Over het algemeen zijn jongeren slecht opgeleid doordat het
  onderwijs nogal is afgebroken. Daar kunnen zij ook niet aan
  doen maar het kan beslist geen kwaad als er in D66-fracties
  ook mensen zitten die nog wel gewoon onderwijs hebben gehad.