Wildermania

Thu Nov 12 13:06:32 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> anti-AHA hystericus verwijt de anti-Wilders beweging van hysterie

  Ik was destijds tegen de AHA-hysterie en thans tegen de Wilders-
  hysterie. Ik ben dus zeer consistent. Mij valt op dat de AHA-hyste-
  rici van destijds *dezelfden* zijn als de Wilders-hysterici van heden.
  Freek de Jonge (leuk op het toneel als komiek, verward als commen-
  tator in praatprogramma's) heeft ooit nog eens een boek van AHA
  gepresenteerd. Nu issie weer tegen Wilders - maar die zegt ongeveer
  hetzelfde als AHA met z'n flauwekul over de Vrijheid van meningsui-
  ting en Islam.

> Jij bagatelliseert de uitspraken van Wilders als niet ter zake doende.
> Een kleine stap als meeloper met de Wilders-meute.

  Ik loop niet met Wilders mee. Ik heb niets met Wilders. Daarom ben
  ik nu juist tegen die Wildermania. Waarom heeft iedereen het steeds
  over die man en waarom had iedereen het destijds over AHA of over die
  Fortuyn ?

  Waarom denken mensen niet *zelf* ?

> Pechtold moet het hebben van zijn anti-Wilders opstelling niet van de
> oppositie tegen Balkenende. Hoe kan je toch telkens zo'n
> inschattingsfouten maken?

  Laat ik het dan omdraaien: stel dat dit kabinet het f a n t a s t i s c h
  zou doen, zou D66 dan zo hoog in de peilingen staan ? Zou de PVV dan
  zo hoog in de peilingen staan ? Lijkt me van niet.

  Pechtold maakt juist een enorme inschattingsfout door zo op Wilders
  onderstelde stellingnamen te blijven hameren. Op een gegeven moment
  kent men deze grammofoonplaat wel en keert de kiezer D66 weer de rug
  toe. Het moet ook eens ergens over gaan. Met dat 'Ja' en 'Anders'
  (beide over Mercurius) komen we er echt niet. Nu weer dat Wilders
  een rascist zou zijn (waar blijkt dat dan uit ?).

  Wilders hoeft maar te zeggen dat zijn kriticasters 'knettergek' zijn
  en hij scoort bij hele volksstammen... Laten de critici liever zeggen
  wat er *mis* is met zaken die Wilders *daadwerkelijk* gezegd heeft in
  plaats van zelf als ware men AHA te gaan zitten fantaseren.