Onzin uit de mond van 'deskundigen'

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Nov 12 11:48:33 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, 2009-11-12 at 10:45 +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>   Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>
>   Is dit wel zo ?

Na versturing van het bericht begon het bij mij ook te knagen ;)

Heb geprobeerd het bericht waaraan ik refereerde terug te vinden. Nog
niet gevonden (ben de laatste tijd een paar keer van harde
schijf/partitie gewisseld, dus zoeken niet zo makkelijk).

Reden voor het 'knagen' is de manier van infectie van epitheelcellen.
Het aangrijpen van specifieke hemagglutinin en neuraminidase celdelen,
vermenigvuldigen binnen de cel en het kapotbarsten van de cel met de
daarop volgende verspreiding van nieuw gevormde virus.

Als het vaccine zorgt voor verandering van de specifieke hemagglutinin
en neuraminidase celdelen, en het virus dus niet de cel kan
binnendringen (de sleutel past niet meer), kan het virus zich ook niet
binnen de cel vermenigvuldigen.
Als het virus zich niet kan vermenigvuldigen, kan het zich ook niet
verspreiden.

Kom er dus nog op terug ;)

Groet / Cees