Technische ontwikkeling elektrische verlichting

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Tue May 26 19:58:46 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijn PS was niet duidelijk genoeg.

Het probleem dat ik probeerde te schetsen was: hoe maak je een produkt met
een levensduur van 500+ jaar op een economisch verantwoorde manier?
De gehele markt is dan de totale wereldbevolking.

Als je die markt in pakweg 50 jaar wil voorzien, heb je na die 50 jaar
100-en fabrieken die de komende 450 jaar nauwelijks iets hoeven te
produceren.
En wil een deel van de mensen wel 10-tallen jaren wachten? Lijkt me heel
onwaarschijnlijk.

Dus oplossing moet gezocht worden in fabrieken afschrijven in die 50 jaar
en aan het eind van de rit af gaan bouwen en ombouwen naar andere
soorgelijke produkten.

Groet / Cees