D66 negeert 'Dag van Europa'

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat May 9 15:11:10 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc volgt de lijn Feldstein (weet hij waarschijnlijk niet eens, omdat hij
die groene vlekken in het gezicht van Washington nog niet heeft ontdekt ;)

Overigens had Feldstein (die is opgenomen in de advisory-board van Obama),
ook toezicht (als directeur) op de divisie van AIG die de formules zo mooi
heeft toegepast.

Groet / Cees

http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Feldstein
In 1997, writing about the upcoming European monetary union and the euro,
Feldstein warned that the "adverse economic effects of a single currency
on unemployment and inflation would outweigh any gains from facilitating
trade and capital flows" and that, while "conceived of as a way of
reducing the risk of another intra-European war", it was "more likely to
have the opposite effect" and "lead to increased conflicts within Europe
and between Europe and the United States".[2]