Is een democratisch Europa ueberhaupt mogelijk?

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Fri May 8 07:21:02 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In gedachten ben ik hier al een tijdje mee aan het stoeien en ik kom elke
keer weer tot de conclusie dat er _niet_ mee kan worden gewacht tot
iedereen een lingua franca spreekt.

De diverse lobbies beheersen nu al het besluitvormingsprocess in de EU, en
dat wordt alleen maar erger.

Zelf zie ik alleen maar een 'web-democratie' als uitweg, gebaseerd op het
restantje aan democratische krachten dat er nog aanwezig is (en ook wel
zal blijven).
En zelfs daarmee zal haast moet worden gemaakt, ook aan internet wordt
immers voordurend geknaagd, onder het mom van terroristische en criminele
dreiging.

Groet / Cees