Garmanbullshit (was: Garmanbozia)

Tue Mar 24 23:21:32 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>Je vraagt nogal wat om te lezen om zo een van je raadsels op te lossen.
>Helaas mij te veel werk.

 Het zijn mijn raadsels niet. Het zijn de raadsels die tussen ons en de
 werkelijkheid in staan. Wie ze niet oplost, ziet de werkelijkheid niet -
 deze wordt verduisterd door de schijn. Die ziet iets anders (iets dat
 hij door Mercurius krijgt voorgehouden). Dat is nu juist het punt waar
 alles voortdurend om draait.

>Ken jij het raadseltje van die man die bij de psycholoog komt en een
>tekening van een muur met ramen krijgt voorgeschoteld, met de opdracht te
>vertellen wat hij ziet.

 Ik ken dat verhaal anders (het zou echt gebeurd zijn). Het ging over een
 psychologische keuring van astronauten.
 De psych legt een astronaut een vel papier voor waar niets op staat en
 vraagt de ander wat hij ziet.
 Deze kijkt er vluchtig naar zonder het aan te raken en verzucht 'het ligt
 verkeerd om'.
 Waarna de psych naar het papier grijpt, het omkeert en er naar kijkt. Om
 vervolgens in woede uit te barsten als hij zich realiseert dat de astro-
 naut zojuist de rollen heeft omgekeerd.

>PS. Maar ben toch wel benieuwd wie op 2 juli a.s. het loodje gaat leggen
>aan de hand van de Jonge Democraten.

 Ik weet van niets. Op het moment dat ik noemde haalt Sirius de Zon in. En
 op die dag doen de Jonge Democraten iets volkomen krankzinnigs.