lachen voor de rokers onder ons

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Mar 20 21:23:14 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 20 maart 2009 17:52 heeft John Wijsmuller <j.wijsmuller at planet.nl>
het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Slimme bardame omzeilt rookverbod
>
> Gepubliceerd: vandaag 15:05
> Update: vandaag 16:21
>
> Volkomen legaal kunnen rokers weer terecht in café De Balk in Groningen.
>  Aethne McGhie, uitbaatster van het kleine café  ontdekte 'een joekel van
> een maas in de rookwet' en paste haar zaak aan.
>
> Dat meldt Het Dagblad van het Noorden.
>
> Bij de start van het rookverbod zag de eigenaresse hoe steeds meer klanten
> richting het opberghok verdwenen. Daar was een afzuiginstallatie geplaatst
> [...]

De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) kan zo´n inrichting toch meteen
sluiten als de inrichting niet aan de daaraan gestelde eisen voldoet?
Bovendien, de gemeente moet, lijkt mij, daartoe toestemming hebben
verleent, danwel gedoog/vrijstelling.

Als het verhaal al waar is, blijkt dat de overheden weer eens flink
langs elkaar heen te werken, lijkt me.

Overigens, dat gebeurd wel vaker.

Henk Elegeert