Crisismanagement

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Mar 19 14:02:43 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto schreef:

> Ze weten het donders goed dat het kapitalisme de schuld is, maar
> willen dat uit politieke redenen niet toegeven. Zelfs de SP niet, die
> ageren, ala Vreekamp, slechts tegen het neoliberalisme.
Mag ik erop wijzen dat in alle landen waarin het communisme aan het
bewind was de economie nog veel ernstiger is ingestort dan nu in het
"kapitalisme" geschiedt? De Sovjet Unie was een economische disaster,
met Leiders die Bonussen kregen waarvan AIG nog wat kan leren. De
duizendenden flessen champagne en de honderden kilo's kaviaar in de
kelders van Genosse Honnecker spreken boekdelen voor de DDR. Om van de
luxueuze "dienstauto's"' nog maar te zwijgen. Hetzelfde heb ik onlangs
in Havanna mogen aanschouwen.

Nee, als er één systeem is dat crisis veroorzaakt is dat het communisme
wel. Het veroorzaakt armoede, repressie en nepotisme.