Leve De Leider (was:Re: Remkens schermt met Nazistische Joden)

Thu Mar 12 07:42:07 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 11-mrt-2009, at 10:15, Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henkieboy, matig jij je nu ook al aan dat je psycholoog bent? :-)

Ik heb ooit een tijdje drie avonden per week in de schijnwerpers
gestaan.
Heus, zoiets gaat gauw vervelen hoor.

Nou mag Heintje weer even:

> Voor de goede orde:
>
> 1. Paul Jozeph Goebbels was een propagandist in Nazi Duitsland.

Tja, iemand die pedant meent te moeten opmerken dat het niet 'Remkens'
is maar 'Remkes', staat natuurlijk wel voor paal als hij dan zelf de
tweede
voornaam van Goebbels niet correct weet te spellen.

<knip>

> 2. De enige échte Goebbelliaan alhier is degene die structureel
> *anderen* de schuld geeft van het eigen falen. Iemand die door een
> jeugdtrauma minderwaardigheidsgevoelens heeft ontwikkeld en die
> zelfminachting structureel afgreageert op anderen, liefst mensen in
> gezagsposities. Iemand die door kwaadaardige negatieve
> kwalificaties anderen probeert te demoniseren.

Het lijkt erop dat Hein van Meeteren het hier over mij heeft, maar
dat is
niet zo. Hoe weet ik dat zo zeker?

Welnu, Heintje Davids heeft hier laatst beweerd dat hij mij achter een
filtertje had gestopt. Hij las mijn bijdragen niet meer, zei hij.
Dan kan hij daar uiteraard ook geen uitspraken over doen, en al helemaal
niet in de tegenwoordige tijd.

(Na een flame war te hebben uitgelokt is het hoogst onverstandig Davids,
om te veinzen dat je je opponent niet meer leest. Waarom? Omdat je aldus
jezelf in de positie van zittende eend manoeuvreert, en dat is geen
aangename positie.)

Nee, Heintje heeft het hierboven over zichzelf. (Zoals gewoonlijk.)
Immers:

Hein van Meeteren faalde als lijsttrekker van De Groenen.
En gaf anderen daar de schuld van.
Hein van Meeteren faalde als bestuurder van DB.NL.
En gaf anderen daar de schuld van.
Hein van Meeteren deed jaaaaaaren over de opheffing en vereffening
van DB.NL.
En gaf anderen daar de schuld van.
Hein van Meeteren faalde in zijn streven D66-opperhoofd te worden.
En gaf anderen daar de schuld van.
Hein van Meeteren raakte in opspraak wegens een belastingakkevietje.
En gaf anderen daar de schuld van.
Hein van Meeteren raakte in opspraak op Wikipedia wegens overtreden
van de huisregels, en werd vervolgens maanden geschorst.
En gaf anderen daar de schuld van.

(Dit is overigens bepaald geen uitputtend lijstje.)

Dat Hein het weer over zichzelf heeft, blijkt ook uit het feit dat
alleen malle
Hein zich op deze lijst structureel afreageert op mensen met een
machtspositie – zo moet  Alexander Pechtold het steevast ontgelden, ook
al leest de goede man deze lijst helemaal niet.
Ook probeert alleen malle Hein door kwaadaardige negatieve kwalificaties
anderen te demoniseren – zo noemt hij Pechtold ‘De Leider’, en maakte
hij
mij hier uit voor 'uitkeringsprofiteur', 'incestslachtofferposeur' en
meer van dat
fraais.

(Ja, nou zal Heintje daar tegen proberen te nadruppelen dat ‘moreel
defecte
clown’ *ook* een negatieve kwalificatie is, en dan heeft hij gelijk.
Maar er is niets kwaadaardigs aan; het is domweg de waarheid, en die
heeft
– zoals de Friezen zeggen – nu eenmaal een schel geluid.)

Neenee, blijf nog maar even zitten Heintje.

> 3. Het is goed dat op deze lijst een volledige vrijheid van uiting
> heerst. Dus ieder mag hiet zijn of haar inzichten, gekten,
> obsessies of complexen ongeremd uitleven.

Vrijheid van meningsuiting is nooit absoluut, maar geldt behoudens
ieders
verantwoordelijkheid voor de wet, m'n beste jurist.

Dit is een op Nederlanders gerichte lijst, die wordt onderhouden op een
server in Nederland. Op de uitingen van Marc Fluks is derhalve het
Nederlands strafrecht van toepassing.
(Op die van Hein uiteraard ook – ik doel dan op afdreiging en op laster,
meermalen gepleegd.)

Ook is het ietwat mal om Hein de Corpsbraller ineens te horen
wauwelen over
vrijheid van meningsuiting.

Want wie was ook weer de met een laffe "kleinburgerlijke aangifte-
mentaliteit",
behepte halvegare – ‘NSB-er’ in Hein’s door WOII gedomineerde jargon
– die
beweerde tot twee keer toe aangifte jegens mij te hebben gedaan -
omdat hij er
niet tegen kon om te moeten horen dat hij een moreel defecte clown is
die zijn
schijnheilige corpswaffel eens een keer zou moeten houden?

Maar daar ging het me niet eens om.

Mij ging het er om dat diverse personen hier amechtig in het gordijn
klauteren
als ik de verschrikkelijke slechtheid en bizar aanmatigende houding
van de
immer zijn eigen minderwaardigheidscomplex overschreeuwende Hein van
Meeteren hekel, maar dat diezelfde lieden geen bek open doen als
Fluks zich
aan tirades jegens joden te buiten gaan.
Ik vind dat een beschamend laffe houding.

Zum kotzen, om er ook eens een woordje Duits tegenaan te gooien.

Erik vdMb