Het Turkse toestel zweefde al bij het Noordzeekanaal

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Mon Mar 2 19:53:39 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
>
>  Ernst Debets <edebets1 at EURONET.NL>,
>
>  Ja, precies.
>
>  Ze hebben hun kist op een meter of 50 (?) hoogte overtrokken - zoiets kan
>  nooit goed aflopen. Ook al gaat men de bomen in, de neus *moet* naar
> beneden
>  als de motoren het niet doen, ook op 50 meter - alleen dan houdt men
> snelheid
>  en daarmee de zaak onder controle.
>
>  Zou het krantenbericht wel juist zijn ? Dat wil ons doen geloven dat het
> al
>  eerder mis ging. Dan hadden we dit toch wel vernomen ? Ben benieuwd wat

De Telegraaf vermeldde toch dat het bericht werd gemaakt op basis van de
radarbeelden?
Die zijn nagenoeg exact!

Dus toen die ´domme piloot´ volgens jou op 50 meter hoogte het vliegtuig
´overtrok´ vloog het toestel met een snelheid die al beneden de minimum
snelheid lag.

M.a.w. het was al in een vrije val, die dankzij de piloot zoveel als
mogelijk was naar voren was gericht. Daardoor gleed het toestel nog een
eindje door en konden 70+ mensen zo naar buiten lopen.

Ongehoord knap van die ´domme´ piloot (of toch iets wat je bijna elk jaar
wel leest?).

Groet / Cees

>  De eerste keer dat ik zelf vloog was trouwens met van Vollenhoven. Hij in
>  een Piper van de luchtmacht en ik daarachter in een zweefvliegtuig.

Dan zul je ongetwijfeld nog wel herinneren dat je voor elke pakweg 25
meter vooruit, moet rekenen met 1 meter naar beneden. Die piloot deed 6000
meter over 465 meter, nog altijd bijna 13 :1

Maar jouw toestel woog nog geen 1000kg ;)