Het Turkse toestel zweefde al bij het Noordzeekanaal

Mon Mar 2 19:19:07 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>De piloten zouden toch niet met de kist gespeeld hebben ?
>...het lijkt er eerlijk gezegd wel op...

 Ernst Debets <edebets1 at EURONET.NL>,
>Een bevriende pilote (heeft 5 jaar op dit type vliegtuig gevlogen, zit nu op
>de 747) kwam tot ongeveer dezelfde conclusie, met de vraag: wat hebben die
>gasten in de cockpit in godsnaam zitten doen ?

 Ja, precies.

 Ze hebben hun kist op een meter of 50 (?) hoogte overtrokken - zoiets kan
 nooit goed aflopen. Ook al gaat men de bomen in, de neus *moet* naar beneden
 als de motoren het niet doen, ook op 50 meter - alleen dan houdt men snelheid
 en daarmee de zaak onder controle.

 Zou het krantenbericht wel juist zijn ? Dat wil ons doen geloven dat het al
 eerder mis ging. Dan hadden we dit toch wel vernomen ? Ben benieuwd wat van
 Vollenhoven daarover gaat zeggen.

 De eerste keer dat ik zelf vloog was trouwens met van Vollenhoven. Hij in
 een Piper van de luchtmacht en ik daarachter in een zweefvliegtuig.

 M'n eerste vliegles: zorg dat je de kist niet overtrekt.