Raad van State: school mag homoleraar wegsturen

Fri Jun 12 08:05:31 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vrienden voor het leven?

Mark,

Je kent Henk als beminzaam, waarom nu de ouderlijke macht in het debat
verabsoluteren? Henk betoogt dat de vrijheid van onderwijs door extremisten
misbruikt wordt om hun kinderen deels af te zonderen van de samenleving (die
hun onderwijs wel betaalt enzovoort) en hun kinderen aan te zetten tot haat
tegen andere minderheden in de samenleving. In veel andere landen ligt de
grens tussen algemeen belang en algemeen onderwijs en de vrijheid van ouders
anders, wat niet wil zeggen dat elke vrijheid van ouders weggenomen is of
bij ons zal worden als wij onze grens verschuiven naar de samenleving, zeker
waar het gaat om levensovertuigingen en minderheden.

Fritz van Rikxoort