Raad van State: school mag homoleraar wegsturen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 10 12:15:50 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 10 juni 2009 11:27 schreef Mark Giebels (mark.giebels at gmail.com)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk, gaan we nog wat vertrouwen hebben in de keuzes van de ouders, of
> moet de overheid De Waarheid erin stampen?

Mark, zoals te doen gebruikelijk projecteer je jouw waarheid, en vraag
je mij of ik die erin wil stampen. De ´waarheid´ bestaat niet, maar
wel volgens jou dus. Kun je dan uberhaupt vertrouwen hebben in ouders
en/of overheid?

> Kinderen hebben per definitie geen keuze.

Jij kiest voor een uitgangspunt waarin je hen geen enkele keuze
overlaat, met in begrip die voor je eigen kinderen.

Je creeert kortom je eigen waarheid, en scheept je kind(eren) af met
die/een leugen. ;)

> De vraag is wie ze leidt in
> het vormen van hun gedachten.

Precies. Jij zegt dat ze geen keuze hebben. Wie heeft jou (in)geleid
in die (dwaze)gedachte?

> En als vader wil ik dat ik dat bepaal en niet de overheid.

Tja, En, wie heeft er nu eigenlijk geen vertrouwen in de overheid,
Mark? ;) En waar is de ruimte voor de inbreng van je eigen kinderen?

Iedereen is afhankelijk van de gedachte van Mark, maar is men daarin
dan vrij, dat is de vraag? ;) Religie, Mark? Heeft/draagt het een
naam?

Waarom geen "School met het ´echte´ sprookjesboek" ? En als je zelf
wil bepalen schaf dan al die scholen af. Biedt je dan alle ruimte,
maar legt niet langer anderen beperkingen op.

Geen keuze, zei je?
Er zijn nog meer opties ...

Henk Elegeert