We winnen fors!

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jun 5 13:30:28 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/6/5 w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>:
> Mark,
>
> Ik deel je vreugde over de uitslag In Utrecht zijn we weer virtueel de
> grootste partij!

Gefeliciteerd Utrechtse D66'ers. In mijn Wageningen was D66 ook de
grootste partij!

Toen ik nog in de raad zat (periode 1994-19998) waren we
> dat ook, maar ik dacht dat dat een eenmalig ding was. Alleen ging het hier
> niet om de macht en dan wil de kiezer nog wel eens gekke dingen doen.
> Afwachten of dit voor de gemeenteraad en de TK beklijft. En ik had veel
> plezier, toen Pechtold op het televisiedebat Wilders confronteerde met de
> boodschap van Obama aan de Islamwereld.

Dat was inderdaad een briljante opmerking. Uitstekend getimed en de
enige keer dat Wilders wijselijk zijn mond hield.

> En ik deel je euroscepsis niet.

Ik neem toch aan Tjerk, dat ook jij je als democraat zorgen maakt over
het nog steeds dramatisch achterblijven van de democratisering in het
Europese project.

 Ik
> vind dat Sophie heel goed het belang van Europa voor bijna alle actuele
> issues,van klimaatcrisis tot financiele crisis heeft verwoord.

Zeker. En ze kreeg van Jules Maaten (aftredend VVD EP'er) nog een
uitgebreid compliment, juist hierover.

En ik denk
> dat met deze uitslag de te verwachte omvang van de PVV zo ongeveer
> vaststaat, 15%, want ook hier ga ik er van uit, dat kiezers nu gek durven te
> doen, maar dat wel nalaten als het om het echie gaat.

Brinkhorst deed hier gisteren ook een gedurfde uitspraak over. Laten
we het hopen...

Groeten,
Mark Giebels