We winnen fors!

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jun 5 12:56:38 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 4 juni 2009 22:59 schreef Mark Giebels (mark.giebels at gmail.com) het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat een fantastische avond voor D66!

Vertel ...  heb ik iets gemist? Volgens mij is het dramatisch namelijk.

> Echter, het blijft toch (helaas) een feit dat in veel-partijen-land
> Nederland je met een ongenuanceerde boodschap moet komen om de kiezer
> te bereiken.

Precies. D66 is er in geslaagd (een keer eens met Antid) met een al
even ´ongenuanceerde boodschap´ als de PVV de kiezer te bereiken.

> De fantastische stimulerende maar tegelijkertijd zeer
> pragmatische boodschap van Obama kan tot winst leiden in
> twee-partijenland VS, maar is hier veel moeilijker.

Het ging over Europa ... ??? Wat moet ik hier met Obama?

D66 zou het verschil hebben kunnen maken maar kiest voor de
´ongenuanceerde boodschap´. Meer dan 60% stemde tegen de EU-grondwet,
en tot welk een pragmatisch standpunt heeft dat binnen D66 geleidt?

> De kiezer kan één
> campagne woord, of korte slogan, per partij bevatten, want dat is
> alles bij elkaar toch nog een kort verhaaltje, met zoveel partijen.

Nee hoor, De gezamenlijk Nederlandse politieke partijen slagen er al
jaren in om de burger/kiezer met ongenuanceerde boodschappen het bos
in te sturen.

> Ik heb uiteraard op Sophie gestemd, vooral omdat ze het m.i.
> fantastisch gedaan heeft de afgelopen 5 jaar.

Wat een onzin. D66 ging toch voor de toekomst? En, het is toch geen
beloningssysteem voor resultaten behaald in het verleden? Kortom: Je
hebt nergens over nagedacht en conservatief op D66 gestemd. Wat die
partij ook voor ogen staat, je maakt - zo stel ik vast - geen enkele
overwogen keuze vast.

> Ik heb D66 voor het raam
> gehangen, maar zonder die 'Europa Ja' propaganda.

D66 ==  'Europa Ja' propaganda geworden.

> Wellicht moet ik me
> minder gaan irriteren aan ongenuanceerde slogans en posters, en gewoon
> accepteren dat zo'n simpele campagne het meeste oplevert bij de
> verkiezingen.

Je zou je ook kunnen afvragen waarom D66 zelf maar met een bord voor
de kop ( 'Europa Ja') rond wil blijven lopen. Nogmaals, meer dan 60%
zei `Nee´ tegen Europa, en uitgerekend D66 negeert een dergelijke
uitslag van een referendum?!! Wie is hier ongenuanceerd?

> De nuance moet er dan maar buiten verkiezingstijd
> ingeramd worden...

Vraag de PvdA eens waar dat toe leidt? Je snapt kennelijk (nog steeds)
niet dat men daar niet meer in wenst te trappen. Gelukkig overigens

Henk Elegeert